Generace Z pravděpodobněji než kterákoli jiná generace investuje ušetřené peníze do svého mazlíčka, než aby je použila na dovolenou. Vyplývá to z nového průzkumu mezi 2 000 majiteli domácích mazlíčků rozdělených rovnoměrně podle generací, který ukázal, že pouze 15 procent z generace Z by si raději koupilo drahý lístek na koncert nebo odjelo na dovolenou (30 %) s ušetřenými penězi, zatímco 42 procent by raději ušetřilo peníze na nečekané výdaje na domácí mazlíčky.
Generace X opakovala stejný sentiment – 30 procent by raději schovalo své peníze pro svého mazlíčka , než aby jelo na výlet (20 %) nebo si koupilo lístek na koncert (27 %).
Ve skutečnosti je u 41 procent Z pravděpodobnější, že utratí 100 dolarů za svého mazlíčka než za svého partnera. A Gen Zers přiznávají, že mají větší radost z toho, že vidí svého mazlíčka šťastného než jejich partnera (36 % oproti 21 %), více než kterákoli jiná generace.
Co kupují majitelé domácích mazlíčků?
Průzkum, který provedla společnost Synchrony , také zjistila, že polovina silných populačních ročníků (54 %) utratí každý měsíc méně než 150 USD na základní výdaje na domácí mazlíčky . Roční výdaje majitelů domácích mazlíčků tak dosahují přibližně 3 200 USD. Přestože rodiče mazlíčků plánují běžné měsíční výdaje, jako je jídlo , školení nebo návštěvy veterináře , nakupují také věci, které nejsou nezbytností, jako je oblečení, hračky nebo dokonce technologie.
Rodiče domácích mazlíčků by šli o krok dále, pokud by to znamenalo, že jejich mazlíček může žít o rok déle. Vzdali by se rokování nebo románku na rok (48 %), znovu by pracovali pro svého nejhoršího šéfa (38 %) a vzdali by se výplaty (36 %).
Asi polovina (49 %) mileniálů by dokonce odolala zimnímu počasí a spala venku na sněhu, aby svému mazlíčkovi dopřála rok života navíc.
„Zjistili jsme, že celkové náklady na péči o psa za celý život se pohybují od 20 000 do 55 000 USD. Odhadované náklady na celoživotní péči o kočku se pohybovaly mezi 15 000 – 46 000 USD,“ uvedl v prohlášení senior viceprezident a generální ředitel společnosti Synchrony Jonathan Wainberg. „Mnoho rodičů domácích mazlíčků Gen Z je prvotřídní a náklady na péči o domácího mazlíčka mohou být překvapivé. Z toho důvodu chceme, aby rodiče domácích mazlíčků hlouběji rozuměli tomu, co mohou finančně očekávat , a aby znali flexibilní platební řešení, která jsou k dispozici, aby jim pomohla řídit náklady na péči po celý život jejich mazlíčka.“
Celkově 53 procent respondentů věří, že jejich mazlíček je součástí jejich rodiny více, než byl jejich mazlíček z dětství . Navíc 90 procent dotázaných souhlasí s tím, že jejich mazlíčci jsou jako jejich děti.
„Miliony Američanů se rozhodly sdílet život s domácím mazlíčkem a my jim chceme pomoci vyvážit péči, kterou jejich mazlíčci potřebují, s tím, co si mohou dovolit,“ dodává Wainberg. „Ať už se rozhodnete utrácet za dárky pro domácí mazlíčky , nebo ne, je důležité předem naplánovat neočekávané náklady , abyste mohli svého mazlíčka rozmazlit A pokrýt náklady na jeho duševní a fyzickou pohodu .“
Metodika průzkumu:
Tento náhodný dvojitý průzkum mezi 2 000 americkými majiteli domácích mazlíčků rozdělených rovnoměrně podle generací (500 Gen Z, 500 mileniálů, 500 Gen X a 500 baby boomů) byl zadán společnosti Synchrony mezi 17. únorem a 22. únorem 2023 . Provedla jej společnost pro výzkum trhu OnePoll , jejíž členové týmu jsou členy Market Research Society a mají firemní členství v Americké asociaci pro výzkum veřejného mínění ( AAPOR ) a Evropské společnosti pro výzkum veřejného mínění a marketingu ( ESOMAR ).